Çarşamba, Mayıs 30, 2018

Çilehane'de Hatimle Teravih

Bir Ramazan daha geldi ve geçiyor. İşte yarısına ulaştık bile... Birçok camide teravihden sonra "Elveda ey şehr-i Ramazan" ilahileri başladı. Lakin bu Ramazan benim için farklı oluyor. Öncesinde kendimi şu nebevi dua ile hazırlamıştım:
Allahumme e'innî alâ zikrike ve şukrike ve husni 'ibadetike
Allahım, Seni zikretmem, Sana şükretmem, Sana güzel ibadet etmem için bana yardım et

Sonra düşündüm: Ramazan Kuran ayı olduğuna göre, bu ayda Kuran'ı anlamak konusunda farklı bir gayret göstermeliyim. Gelecek Ramazan'a çıkacak mıyım? Çıksam da sağlığım yerinde olacak mı? Olsa da şartlar böyle bir çalışmaya izin verecek mi? 65 sene faydalı-faydasız bir çok bilginin peşinden koştum, belki bin tane kitap okudum, ama okunması gereken Kitab'ı başından sonuna kadar hiç okumadım.

Bütün şartlar uygun olduğuna göre, bu ay boyunca Kitab'ın tamamını okumaya, teravih içinde ayakta dinlemeye ve öncesinde anlamını çalışmaya karar verdim. Bu basit görünen programın pek kolay olmayan, 30 gün sürecek şartları var:
1. Akşam okunacak cüzü, gün içinde oruçlu olarak aslından oku
2. Okuduğun cüzün anlamını (meal ve tefsir kullanarak) çalış
3. Ezbere bildiğin yerler varsa teyid et, yoksa üç satır olsun ezberle
4. İftarda bir kase çorba ile yetin ki namazda uyanık olasın
5. Erkenden yola çık ve ezanı camide dinle, yetişme telaşı olmasın
6. Ertesi sabah aynı cüzü Kabe imamlarından dinleyerek hatırla
7. Tilaveti infak ile destekle, ihtiyaç sahiplerini de hatırla

Hatimle teravih hiç denemeyene çok zor görünür... Ben de yakın zamana kadar aynı görüşteydim. Birkaç yıl Kabe'den yapılan yayınları izleyip birkaç kere de kendim deneyince işi anlamaya başladım ve artık hiç zor görünmüyor. 20 rekat normal hızla yarım saat sürerken, bir cüz okuyunca bir saate sığıyor. Yani bir ayda toplam 30 saat hepi topu...

Peki ne kazandık?

"Dünyanın bunca sorunu varken farz olmayan bu ibadetten ne bekliyorsun, hangi soruna çözüm olacak?" diyenlere en güzel cevap yine Kitabımızda:
innellezîne yetlûne kitâballahi veaqâmus-salâte
Allah'ın Kitabını okuyanlar, namazı kılanlar,
veenfaqû mimmâ razaqnâhum sirren ve'alâniyeten
kendilerine verdiğimiz rızıktan gizli ve açık sarf edenler,
yercûne ticâreten len tebûr
tükenmeyecek bir kazanç umarlar.

http://kuranmeali.com/AyetKarsilastirma.php?sure=35&ayet=29

Bir ay boyunca sadece Kuran çalışmaya niyetlendiğim için, zaten pek izlemediğim güncel olaylardan kendimi tamamen soyutladım. İlk 15 gün fire vermeden Çilehane'ye devam ettik. Rabbim tamamına eriştirsin...

Aziz Mahmûd Hüdâyî’nin Çilehânesi -- Yaklaşık 100 yıl önce

Sonuç (14 Haziran 2018)

Çok şükürler olsun ki 30 gün devam eden bu ibadeti dün gece eksiksiz tamamladık. 33 saat içinde Kerim Kitabımızı başından sonuna kadar ayakta dinledik ve imamların tilavetini 600 rüku, 1210 secde, 300 tahiyyat, 300 salavat ve 600 selam ile süsledik. Allah kabul etsin...

Çilehane'de Teravih -- Temmuz 2014