Cuma, Mart 11, 2005

Gerçek Fail yalnız O

Vâkıa suresi üç bölüm:
Önce insanların kıyamet günü iki değil de üç takıma ayrılacağı,
sonra insanların minik fiillerinin arkasındaki gerçek Fail,
nihayet ölüm anının dehşeti ve çaresizliği...

İkincisi üzerinde yoğunlaşıp o Fail-i Mutlak konusuna bakalım:

eferaeytum mâ tumnûn
eferaeytum mâ tahrusûn
eferaeytumul-mâ ellezî teşrebûn
eferaeytumun-nâr elletî tûrûn

Dört fiile işaret var bu ayetlerde, su içmek, ateş yakmak gibi basit
fiillere. Bunların arkasındaki muazzam yaratma hadisesine ve bu
fiillerin gerçek failine dikkatimiz çekiliyor:

eentum tahluqûnehû em nahnul-hâliqûn
(insanı) siz mi yaratırsınız, yoksa Biz miyiz yaratan?

eentum tezra'ûnehû em nahnuz-zâri'ûn
(ekinlerinizi) siz mi yerden bitirirsiniz, yoksa Biz miyiz bitiren?

eentum enzeltumûhu minel-muzni em nahnul-munzilûn
(suyu) buluttan siz mi indirirsiniz, yoksa Biz miyiz indiren?

eentum enşe°tum şeceretehâ em nahnul-munşiûn
(ateşin) ağacını siz mi inşa edersiniz, yoksa Biz miyiz inşâ eden?

fesebbih bismi rabbikel-'azîm
Azîm Rabbinin adını tesbih et

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home